Fraktpolicy
ORDERBEKRÄFTELSE
Du får en automatisk orderbekräftelse med information om din beställning via e-post.
Om något inte stämmer kan du kontakta oss på info@melkerofsweden.se.
FRAKTKOSTNAD
Frakt betalas endast en gång, oavsett antal produkter och antal frakttillfällen din order innebär.
På vår webb får du veta vad frakten kommer att kosta innan du genomför ditt köp. Vi förbehåller oss rätten att, efter orderläggning, debitera extra fraktkostnader till orter och öar som är avlägsna. Detta kommunicerar i så fall med köparen innan leverans. Vi förbehåller oss rätten att annullera en order om det skulle visa sig att vi inte kan leverera inom tid som är rimlig.
LEVERANSTID
Nya kajaker skickas normalt från vår fabrik i Estland, alternativt från vårt lager i Stockholm. Leveranstiden på kajaker varierar då vi för att minska fraktskador samlar ihop frakter och ofta erbjuder mer personliga leveranser. Vi försöker kommunicera så väl vi kan kring leveranstid.
För övriga produkter är normal leveranstid inom Sverige 7 dagar. Vi reserverar oss för fraktförsening utanför vår kontroll.
Om en vara är slut så skickas den då den åter kommer in i vårt lager. Vi kommunicerar då med dig om en försening och du har alltid rätt att häva köpet om du ej vill vänta.
LEVERANSSÄTT
Mindre paket skickas som brev eller varubrev med postnord och levereras till din brevlåda. Större paket skickas med DHL och anländer normalt till ett utlämningställe nära din adress. Du får ett besked när ditt paket finns att hämta.
Kajaker skickas som styckegods vilket innebär att de levereras direkt till din dörr om inget annat kommuniceras.
SKADAT GODS
Om varan skadats under transporten måste detta omedelbart anmälas då du hämtar ut eller tar emot försändelsen. Kontrollera alltid godset då du tar emot det. Om du inte upptäcker skadan vid upphämtning men när du kommer hem anmäler du det till oss via mejl till info@melkerofsweden.se.
Då du får en kajak levererad är det extra viktigt att den packas upp och kontrolleras noggrant innan leveranspapper skrivs på. Ser allt bra ut skriver du "No visible damage" på leveranspappret. Är det skador på kajaken ska detta kommuniceras direkt med chauffören.
EJ UTHÄMTADE VAROR
Hämtas en vara ej ut debiterar vi fraktkostnad för tur & retur transport.